Pages

Wednesday 5 October 2011

ジェーン・エア v好きすぎる1840’s!

人気ブログランキング


今日はイアンママとイアンと3人でランチ。
イアンパパが出張のときはママンはいつもカーディフへ遊びにでかけて
大学に通っているイアンとランチするのがずっと習慣だったそうで、
今では私も参加、ありがとうございまっす!


ジェーンエアの映画、ママンも観たいって言ってたから誘ってみたけど
バスの時間が合わなくて、一人で観にいきました。

Ian, Ian's mum and I had pub lunch together.
She comes to Cardiff sometimes when Ian's dad is away for work.
I asked her if she wanted to see the film, Jane Eyre,
but she couldn't this time for she'd miss the bus to go back home.
So I went cinema on my own.


それにしても、
映画はやっぱりドつぼ!!

映画の特集記事を観た時
このドレスからすると時代は1840とか50とかじゃ?と思ってたら
(最近デザインの見分けがつくようになってきた笑)

やっぱり!の原作は出版当時1847年。
さっそく熟読中。。。
ヴィクトリアンの中でも初期のドレスが大好きなわたしが、
これで楽しめないはずがない!!笑

もうど真ん中ストライクなドレス、小物、調度品のオンパレードで
興奮し過ぎ!てくらい一人うはうはしてました〜。
いいなあ、やっぱり素敵だなあ、1840年前後。。。

Well...the film was really good for me, the novel was first published in 1847,
and it's my favourite period! The costumes around 1830-1850 are amazing.
Therefore, there was no reason for me not to enjoy the film.

ジェーンエアを演じるミアちゃんも勿論素敵でした。
虐待を受けた叔母からの謝罪にさいごのセリフをいう時の
感情を押し殺した表情、
それでも一生許さないという気持ちが漏れたような声色でいう
ジェーンの赦しのことばの響きが冷たいこと、、、

いい女優さんになりそう♪
ミアちゃんの次の映画がでたらまた観たいな!
華やかな顔立ちじゃないけど目がリスみたいにくりっとしてて
凛としてるっていいな〜好み!w

The leading actress was great, too.
Especially at the scene Mrs Reed asks her forgiveness.
Her face expression trying not to show any feeling at all but can't help implying 'never forgive you' in her voice, that's terrific.

I like how she looks as well. She's got beautiful eyes and the resolute attitude.


映画が終わってシアタールームを出ると、
入り口付近で何故かパン屋さんが
魔女の宅急便のパン屋さんみたいなパンをテーブルにたくさん並べて
出張店舗みたいなことしてたので
興味津々で近づいてみると何だかすごく美味しそう!

値段も手頃だったので
映画代が思いのほか安かったのもあって
一個かってきました。
なんか、オウムみたいなかたちだ。。。。笑


お昼がパブランチでたくさん食べたので
夜は少なめがいいね、となって、
このパンでチーズonトースト、りんごと
クリスプス(ポテトチップスのこと)で
まるでこっちがランチみたいな食事になりました。

パンは見た目通りにカリカリで美味しかったです♪


Just beside the entrance of the theatre,
A guy was selling loads of bread, they all looked very nice.
I bought one for dinner.

We had a big lunch at a pub, so we wanted right one for dinner.
Cheese on toast, apple and crisps!
That was wonderful and perfect supper.



No comments:

Post a Comment