Pages

Saturday 11 August 2012

記念日ディナー

人気ブログランキング




はじめての結婚記念日。外食もしないで、おうちでちょっと豪華めのディナー&シャンパンにしたのですが、やっぱり記念の日なのでそれっぽく普段あまり作らないもの、、ラムチョップ〜♪


スイートチリソース、醤油、レモン汁、お酒、ごま油などでマリネして焼きすぎないようにオーブンで焼きました。柔からくっておいしい!ラム肉、クセがあって苦手と言う人もいるけど、私ラム肉だいすき〜〜〜。でも鶏のほうが断然安くて料理しやすいから普段はやっぱり鶏が多いです。
Some people say that they don't like lam meat for the strong and unique flavour. I do love it! The photo above is our dinner for the special day, first wedding anniversary. We're planning to go to Japan this year, so we decided not spend much for the day. But special day is a special day, I cooked something nice which we normally don't have at home. We also had champagne based cute drink below.



シャンペンの残りをベースにイチゴとラズベリーの食後のお酒。バルコニーで育てているのミントを散らしてみました。


うっかりカードを用意しておくのを忘れましたが、イアンちゃんはしっかり用意して渡してくれました。何事にもいちいちカードを渡す習慣、やっぱり子どもの頃から慣れているわけじゃないせいか、頭から抜けるなあ。

最近また穴あきが目立ってたので靴下をまとめ買いしてプレゼント、は用意しといたんですが(選択が地味すぎる、、、笑)。あ、近所の古レコードショップへ一緒に行ってレディオヘッドのCDも買ってあげましたよー。もうすぐ日本にいっしょに行くので、今年ははじめての結婚記念日とはいえ、節約して地味目にお祝いなのです。



とはいえ、フランちゃんたちのおかげで前日に皆にお祝いをしてもらったし、今日はワンダーブラスの皆が私たちの一周年を自分のことのように嬉しく思っていることをフェイスブックなどで伝えてくれてまた心があったかくなりました。有り難いことです。。
We gave each other small presents. I took him to old record shop nearby to let him pick some CDs he likes. He seemed to enjoy being there itself. It wasn't bad present, I suppose? 

Thus, We didn't much, but friends and family gave us cards or warm comments on facebook. They made our special day. Thank you all.




No comments:

Post a Comment