Pages

Wednesday 25 July 2012

ダーラム国際ブラスフェスティバル2

人気ブログランキング






というわけでフェスティバル2日目!突如戻って来たイギリスの夏気候のもと、晴天に恵まれストリートバンド部門およびフェス全体のハイライトを迎えました。
The day 2 at the Brass: Durham international festival! It was brilliant summery day and we were facing the highlight of the whole festival on the day.



今回のフェス用に特別Tシャツも作りましたよ〜うほほーい!フェス参加メンバーのみの特権!いえい!








ちょうどお昼時間にこの日最初のギグをする予定の私たちは午前中時間があったので、せっかくのフェスを楽しもうと一つ前に出番のバンドを観に行きました。

はい、こちらイタリアからお越しのピンクパッファーズ・ブラスバンド!その名の通り、ピンクがバンドカラー。


こう来て、、、、、







こう捻る!トロンボーンのお姉さん、クール!













このバンドはとにかくすごかった!ひとりひとりの演奏技術レベルも高いし、ストリートパフォーマーとしても極上でした。歌って踊ってお客さんをうまく巻き込んで、台本も練り込んであるのでしょうけど本当にすばらしかった。。
Here is the great band, pink puffers brass band! Each one played very well, ridiculously good. Their dance move was also good and fun. They got audience involved in the best way. They really were the best street performers. We all wanted their CD! By the way, You can buy and download their tunes from their website :) It doesn't cost much, and totally worth it or more than that!




このバンドの直後に演奏、、、と考えて、実はみんな意気消沈。フランが振り付けでもやってみる?なんて提案するも「あのバンドの直後で付け焼き刃のパフォーマンスなんてやったら道化になっちゃうよ!」とジェニーが一蹴。たしかに。。。ピンクパッファーズのパフォーマンスはすごく楽しくて一瞬で大好きになったけど、あれはかなり練習してあるし、考え込んである。だいたい、ワンダーブラスって元々ストリート系のバンドじゃない。全く違うタイプのバンドなのに、同じになろうとしてもまず私たちが楽しくないに決まってる。



でも頭をさっと切り替えるには時間がなさすぎて、この日最初のギグは全くもって私たちらしくありませんでした。がんばらなきゃって気負いだけ強くて、元気が足りないみたいな、、、せめてリーダーのロブや、スティーブ(アナタなんでここに居るんですか、と真顔で尋ねたくなるほどの超プロ級サックス奏者の神父さん)がもう少しいてくれたらなあ。。
We actually were discouraged by seeing the best performance before we went on our own gig in front of the same audience. I knew, and certainly we all knew all we could do was to do our own way, not to try to be someone else. However, I think, we had not enough time to switch of the mood. Personally, I was sorry for everyone that I  have nothing I can do to encourage them, such as brilliant solo, great leadership or whatsoever. We talked to each other we didn't very well at the first set of the day.





ともかくも、気を取り直して次の会場へ。歩いてすぐのところにあるマーケットプレイス。歴史遺産!て感じの面構えであります。。
Anyway, we have to move on! (mentally, and physically...)

何か妙にええ感じの表情で写ってくれたおじさん。。笑



イアンちゃんがふとした拍子にソロ奏者をじわじわ追いこむ様に取り囲む、というパフォーマンスを始め、面白がってみんなそれにわーっと従ったのをきっかけに、いつものワンダーブラスが復活!やっぱりこうでなくっちゃ!

フルートのキャズが「このバンドもあのバンドもすごくいいわよ。でもいいのよ、私たちは彼らと違うものなんだから」と何気なく言ったのですがその後これがフェスティバル中ずっと流行語に笑。もうなにかっちゅーと"We are different"とやたら意味ありげに言ってゲラゲラ笑ってました。
We actually did well at the second set here. Ian started making funny cheeky dance move while playing tuba, and then everyone followed. That worked really well for us to move on! Look at us, this is Wonderbrass!

Then, one of Wonderbrass said 'Other bands here are all very good, but never mind, we are different'. This phrase "WE ARE DIFFERENT" had been popular among us all the time after that. When it comes to something, someone always said "Don't worry, WE ARE DIFFERENT" and we all laughed so much.





お昼のギグが一区切りついてお昼ご飯を食べに戻ったらストリートダンスとコラボのバンドが演奏中でした。確かドイツのバンドだったかな?

おりゃ!と華麗にダンスの少年。



アーティスト用の控え室ではフランスのバンドとトロンボーンのタブジーがジャムセッションw







こちらロンドンからのバンド、ウンパーブラス。このあと国内バンド同士で仲良くなりましたw



ストリートバンドとして招待されたバンドはイタリア、オランダ、ドイツ、フランス、ポルトガルそして私たちイギリス国内のバンド3つ。このバンドたちが夜クラブに一気に集まってジャムセッションが開催され、それはそれは大盛り上がりをみせたそうでございます。。。って伝聞系なのは通常11時就寝の上、前日寮で皆が大騒ぎして眠れなかった私は体力の限界だったからであります。。がちょー。
Many bands from Italy, Netherlands, Germany, France, Portugal and UK(we are one of them!) were invited for this street performance. All the bands gathered at a night club and did the greatest Jam session, apparently....well, I didn't make it. I am the kind of person who always go to bed at 11pm and exhausted by the time :( I know, boo to me (T_T)  








つづく!
To be continued!

No comments:

Post a Comment